Mindfulnessia kotisohvalla

Be happy in the moment, that's enough. Each moment is all we need, not more.

- Mother Teresa

Haluaisitko kerran viikossa hiljentyä lataamaan akkujasi? 

Asettua paikallesi, päästää tunniksi irti suorittamisesta, kiireestä ja paineesta? Antaa tunnin vain itsellesi, omalle läsnäolollesi, lempeydelle itseäsi kohtaan?

Kerran viikossa, tiistai-iltaisin klo 19.00 - 20.00, ohjaan Zoomin kautta yhden tunnin ajan tietoisen läsnäolon harjoitteita suoraan kotisohvallesi. Teemme tänä aikana kaksi meditaatiota, joista toinen on aina kehomeditaatio. Lisäksi puhumme lyhyesti jostain psyykkistä hyvinvointiamme lisäävästä teemasta. Harjoitteet ovat jokaisella kerralla hieman erilaisia.

Olet lämpimästi tervetullut keskittymään hetkeksi vain omaan hyvinvointiisi ❤️!

Miten pääsen mukaan ja voinko ostaa tämän lahjaksi toiselle?

Voit ostaa aina kuukausi kerrallaan mindfulness-tunnit itsellesi tai halutessasi lahjaksi toiselle henkilölle. Olen jakanut tunnit erillisiin paketteihin kuukausien mukaan, jotta myös ne, jotka mahdollisesti haluavat osallistua vain muutaman kerran tunneille, voivat tehdä sen. Ei tarvitse sitoutua esimerkiksi puoleksi vuodeksi kerrallaan mindfulness-hetkiin.

Tunnille pääset mukaan Zoom-linkin kautta, jonka saat pdf-liitteessä oston yhteydessä * (katso sivun lopusta lisätietoja), ja voit tehdä harjoitteet omalta kotisohvaltasi tai muusta itsellesi sopivasta paikasta käsin. Zoom toimii niin puhelimessasi kuin tietokoneellasi. **

Jos haluat ostaa tunnit toiselle henkilölle lahjaksi, yksinkertaisesti välitä PDF-liite hänelle eteenpäin. Paketin ostajan ja käyttäjän ei tarvitse olla sama henkilö.

Pystyt verkkokaupasta ostamaan haluamasi kuukausipaketin.

Klikkaamalla tästä linkistä, pääset verkkokauppaani tekemään oston.

Hinta?

Yksi kerta maksaa aina 10 euroa (sis. ALV 24 %) ja kuukauden hinta muodostuu sen mukaan, kuinka monta tiistai-iltaa kuukauteen mahtuu. Yksi osto sisältää siis yhden kuukauden mindfulness-tunnit.

Tuntien käytännön asiat:

  • Tunnit pidetään Zoom-järjestelmän kautta, joka ei vaadi erityistä tietokoneosaamista. Pääset linkin avulla osallistumaan suoraan omalta kotisohvaltasi.

  • Pukeudu rentoihin vaatteisiin, joissa on hyvä olla, ja jotka ovat riittävän lämpimät, ettei harjoitusten aikana tule kylmä.

  • Toinen mindfulness-harjoituksista on jokaisella kerralla kehomeditaatio, jonka optimaalisin tekotapa on pitkällään ollen joko esimerkiksi jumppa-/joogamatolla tai sängyllä/sohvalla. Yritä siis mahdollisuuksien mukaan asettua jo alun perin sellaiseen paikkaan, jossa/josta pääset myös asettumaan helposti pitkällesi. Jos pitkälleen meno ei ole mahdollista, niin kehomeditaation pystyy kyllä tekemään hyvin myös istuen.

  • Varaa mukaan myös tyynyjä tai muuta pehmeää, kuten viltti, joilla voit tukea itseäsi erilaisten istumameditaatioiden aikana, jos haluat tehdä ne esimerkiksi jumppa-/joogamatolla ollen. Toki istuminen ihan tavallisella tuolilla tai sohvalla toimii aivan yhtä hyvin.

Ohjaaja

Kokenut Mindfulness CFM® -ohjaaja, Positive Psychology Practitioner, Brain-based Coach, CWH-kouluttaja Viena Loire-Pohjakallio. Voit kysyä lisätietoja myös suoraan minulta: viena@tietoisesti.fi


Mitä mindfulness-ohjauksestani on sanottu?

"Viena on loistava kouluttaja/harjoittaja, joka huokuu rauhaa, hyvää oloa ja onnellisuutta." 

"Saat jollain ihmeen tavalla aina vilkkaana juoksevat ajatukseni rauhoittumaan ja keskittymään siihen hetkeen."

"Hyväksyvä ilmapiiri mahdollisti omien aitojen tunteiden ja tunnelmien tarkastelun. Istumameditaatio antoi uskoa, että kyllä se vaeltava mielikin rauhoittuu, kun sitä harjoittelee."

"Kiitos sinulle järjestäjä. Aistin sinusta aitoa tunnetta ja herkkyyttä. Auttoi laskemaan oman suojamuurin."

"Lämmin kiitos upeasta ja lämminhenkisestä kurssista. Pidin paljon rauhallisesta, lempeästä ja ja hyväksyvästä ohjaustavastasi." 

 

Tietoisesta läsnäolosta

Olemme usein niin kiireisiä, ettemme huomaa mitä mitä meissä itsessämme tapahtuu, saati mitä ympäristössämme tapahtuu. Meillä on kiire suorittaa päivittäisiä tehtäviämme ja olemme uppoutuneita omiin ajatuksiimme. Siirrymme helposti autopilotille ilman tietoista ajattelua.

Mindfulness eli tietoinen läsnöolo auttaa sinua olemaan enemmän läsnä omassa elämässäsi. Sillä on tutkitusti merkittäviä fyysisiä ja psyykkisiä terveyshyötyjä ja se lisää tyytyväisyyttä elämää kohtaan. Mindfulness auttaa vähentämään stressiä, ärtymystä ja jopa kipuja sekä lisäämään myötätuntoa, itsensä toteuttamista ja positiivisia tunteita.

Mindfulness on myös merkittävä mielen harjoitusohjelma, jolla lisäät niin aivoterveyttäsi kuin kykyäsi hahmottaa asioita laajemmasta perspektiivistä. Voit lukea mindfulnessista lisää täältä.


* PDF-liite, jossa linkki tunnille

Maksun jälkeen järjestelmä palauttaa sinut Holvi-verkkokaupan ostonvahvistussivulle. Sen alareunasta löydät linkin, josta voit ladata PDF:n, josta löytyvät sekä Zoom-linkki että tarkemmat ohjeet tunnille. Latauslinkki löytyy myös tilausvahvistuksesta, jonka saat sähköpostiisi heti oston jälkeen. Voit siis ladata PDF-liitteen kahta reittiä. Tilausvahvistuksen linkki on ladattavissa vain kolme kertaa, joten tallenna PDF-liite hyvään talteen, jotta pääset sen avulla varmasti tunnille mukaan.  

** Zoom-asennus

Jos et ole aiemmin käyttänyt Zoomia, sen tarvitsema ohjelma täytyy asentaa koneellesi tai puhelimeesi. Ohjelma on ilmainen ja asennus tapahtuu nopeasti, helposti ja lähes automaattisesti. Kun painat saamaasi mindfulness-linkkiä, koneesi ilmoittaa, että se asentaa vaaditun ohjelman. Ohjelman asennuksen jälkeen klikkaa saamaasi linkkiä uudestaan, jotta pääset itse tilaisuuteen mukaan. 


Klikkaamalla tästä linkistä, pääset verkkokauppaani tekemään oston.


Psst! Pyydä muitakin perheenjäseniä mukaan mindfulness-tunnille. Se on sallittua 😊.